Avui en dia, ja estem acostumats a veure cada vegada més sovint nombroses solucions de mobilitat elèctrica com cotxes, motocicletes o patinets. El que encara no és gens comú és trobar-se per carrers amb camions cent per cent elèctrics. Però això va a començar a canviar de mica en mica.
Una de les marques pioneres en aquest sector és Volvo, que acaba de lliurar a clients les seves primeres unitats de "gegants" elèctrics. Ho ha fet a Suècia, el seu país d'origen, començant per un camió d'escombraries per a l'empresa de residus i reciclatge Renova i un de distribució de mercaderies a l'empresa de logística TGM.
Les companyies Renova i TGM, ambdues instal·lades a Suècia, han estat les seleccionades per rebre les dues primeres unitats elèctriques. (Volvo)
Aquests dos casos són només una mostra inicial del que succeirà durant la segona meitat d'any, quan començarà oficialment la producció en sèrie dels models FL Electric i FE Electric de Volvo i començaran a ser habituals per les carreteres europees. Cal recordar que el primer model compta amb una massa màxima autoritzada (MMA) de 16 tones mentre que la del segon model és de 27 tones.
Tal com ha destacat el president de Volvo Trucks, Roger Alm, "la nostra estreta col·laboració amb els conductors i els clients ens ha permès desenvolupar, en un curt espai de temps, solucions de transport electrificades que compleixen amb els alts requisits en termes de rendiment , distàncies de conducció, maneig de càrrega i ús del vehicle ".
LA VANGUARDIA
El FL Electric i el FE Electric compten amb 16 i 27 tones, respectivament, de massa màxima autoritzada. (Volvo)