Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Baixen un 20% els morts per sinistre de trànsit a les ciutats

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

El ministre de l'Interior ha presentat les dades consolidades sobre sinistralitat vial del 2021 a Toledo per posar en valor el treball que fan els municipis en matèria de seguretat viària

El 2021 han mort en vies urbanes 417 persones, 102 víctimes mortals menys que el 2019, una reducció de la mortalitat del 20 per cent en un sol any inèdita a la sèrie històrica

Grande-Marlaska: “A l'hora d'explicar aquesta important reducció de la mortalitat viària a les nostres ciutats l'any passat, vull recordar que l'11 de maig del 2021 va entrar en vigor la limitació de la velocitat a només 30 quilòmetres per hora als carrers de un sol carril per sentit de circulació”

El descens de morts a les ciutats s'ha vist reflectit als usuaris vulnerables amb una reducció d'un 34% als ciclistes, un 31% als morts majors de 64 anys, un 26% als vianants i un 17% als motoristes





L'any 2021 van morir 417 persones i 4.142 més van resultar ferides greus en sinistres de trànsit en vies urbanes, xifres que representen un 20% menys de morts i un 4% menys de ferits hospitalitzats que els registrats el 2019, any de referència estadístic .

Aquestes dades estan incloses al balanç consolidat de sinistralitat viària del 2021 que el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha presentat aquest dilluns a Toledo amb el secretari general de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Carlos Daniel Casares, i l'alcaldessa de Toledo, Milagros Tolón, entre d'altres personalitats.

"417 morts és una quantitat inassumible, i continuarem treballant per reduir aquesta xifra, però 102 morts menys que el 2019 suposen una enorme quantitat de patiment estalviat", ha assenyalat el ministre de l'Interior, que ha afegit que "a l'hora de explicar aquesta important reducció de la mortalitat viària a les nostres ciutats l'any passat, els vull recordar que l'11 de maig del 2021 va entrar en vigor la limitació de la velocitat a només 30 quilòmetres per hora en carrers d'un sol carril per sentit de circulació”.

El descens del 20 per cent de les víctimes mortals s'ha vist reflectit sobretot en les estadístiques d'usuaris vulnerables, en particular els més grans de 64 anys, com a continuació es detalla:
  • Usuaris vulnerables. Descens important de vianants, ciclistes i motoristes morts. L'única manera de desplaçament en què han augmentat les víctimes mortals ha estat en turisme, passant dels 62 morts el 2019 als 66 el 2021.
  • Vianants: Baixen un 26% els vianants morts. Concretament van ser 183 morts, 64 víctimes mortals menys que el 2019.
  • Ciclistes: Es redueixen un 34% els ciclistes morts. El 2021 van ser 21 usuaris de bici morts davant dels 32 el 2019, 11 menys.
  • Motoristes: 123 usuaris de moto van morir durant l'any passat, 25 motoristes menys (-17%) que els del 2019.

Aquestes xifres, millors que les del 2019, estan per sobre de la mitjana europea en el cas dels vianants i motoristes. A Espanya els vianants morts per atropellament a ciutat representen el 44%, mentre que la mitjana de la Unió Europea és del 37%.

Aquesta mateixa situació es produeix amb els motoristes morts, que a Espanya representen el 29% del total dels morts a les ciutats mentre que la mitjana comunitària està al 18%.

En canvi, a Espanya el percentatge de ciclistes morts a ciutat és del 5%, davant del 14% en què se situa la mitjana comunitària.

Un 31% menys de morts més grans de 64 anys. És el grup d'edat que més descens ha registrat durant l'any passat, 155 morts el 2021 davant les 225 víctimes mortals del 2019.

D'ON VENÍEM?

2019 va ser un any en què el còmput anual de morts per sinistres de trànsit es va reduir un 3%, situació que no es va produir a les ciutats, ja que en vies urbanes les víctimes mortals van augmentar un 6% respecte al 2018, arribant als 519 morts.

Aquest fet va suposar un punt d?inflexió i d?adopció de mesures regulatòries que poguessin frenar aquesta pandèmia vial. La mesura adoptada va ser la modificació de la velocitat a les ciutats, implantant els 30km/ha les vies d'un únic carril per sentit, amb l'objectiu de calmar el trànsit. La mesura va entrar en vigor l'11 de maig del 2021.

“Hem volgut fer aquesta presentació a Toledo, acompanyats per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, perquè aquesta ciutat és un bon exemple de compromís amb la mobilitat segura i sostenible malgrat la seva complexa orografia”, ha continuat Grande-Marlaska, per a qui “ la mobilitat segura i sostenible és un valor pel qual val la pena apostar, i estem fent passos endavant en la bona direcció per fer del nostre país un referent en mobilitat urbana”.

VIES INTERURBANES

A les vies interurbanes, durant l'any passat en sinistres de trànsit van perdre la vida 1.116 persones, 120 víctimes mortals menys que el 2019, són 120 morts menys que el 2019, un descens del 10%

En vies d'alta capacitat (autopistes i autovies) s'han registrat 316 morts (un 7% menys que l'any prepandèmia) ia les carreteres convencionals, aquelles d'un únic carril per sentit i sense separació física, els morts han estat 800 ( un 11% menys que el 2019).

Continua havent-hi un problema amb els atropellaments a la carretera, ja que 11 de cada 100 morts a les nostres carreteres són per atropellament. En concret, l'any passat 118 persones van morir en ser atropellades.

CÒMPUT GLOBAL

Amb les dades de vies urbanes i interurbanes, el 2021 va finalitzar amb 1.533 morts i 7.784 més van resultar ferides greus, unes xifres que suposen 222 morts menys (-13%) i 829 ferits greus menys (-10%) que el 2019, any de referència. estadístic i convertint el 2021 l'any amb menor nombre de morts i ferits greus de la sèrie històrica, sense comptar l'any 2020 de pandèmia.

Aquest descens en les xifres de morts s'ha produït en un context on s'han registrat 393,7 milions de desplaçaments de llarg recorregut, un 8% menys que els registrats el 2019.

La taxa de mortalitat es va situar en 32 persones mortes per milió d'habitants, una de les més baixes de la Unió Europea el 2021, i davant de països amb gran tradició en seguretat viària com Finlàndia (40) Àustria (40), Bèlgica ( 43) o França (45). La taxa mitjana dels països de la Unió Europea es va situar en 44 morts.

DGT
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat