Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Dos anys de ZBE a Barcelona: menys vehicles i més sostenibles

Dos anys de ZBE a Barcelona: menys vehicles i més sostenibles

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

El passat 15 de setembre va fer dos anys que va entrar en vigor el règim sancionador de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes de Barcelona. Aquesta àrea de més de 95 quilòmetres quadrats, incloent-hi els municipis de Barcelona, l'Hospitalet, Sant Adrià de Besòs i part d'Esplugues i de Cornellà, restringeix la circulació dels vehicles més contaminants, els que manquen de distintiu ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT).

Segons afirma Carles Conill, director de Servei de Mobilitat Sostenible de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), en declaracions al Diari de Barcelona, "tot i la pandèmia de la Covid-19 pel mig, s'ha arribat al total desplegament de la ZBE i s'ha millorat la qualitat de l'aire a través de les restriccions".

A Barcelona s'ha disminuït lleugerament el nombre total de vehicles —incloent camions, ciclomotors, furgonetes, motos, turismes i altres vehicles— de 819.080 l'any 2019 a 804.114 l'any 2021 (1,83%). Tanmateix, els automòbils més contaminants (sense distintiu ambiental i etiqueta groga) s'han reduït un 18,8% en pro dels més sostenibles, etiquetes ECO, zero emissions i verda, que han augmentat un 16,3%.

Made with Flourish


Malgrat que la ZBE Rondes de Barcelona només restringeix la circulació a vehicles sense distintiu ambiental, el director de Servei de Mobilitat Sostenible de l'AMB explica: "Hi ha hagut ciutadans que no només han canviat el seu vehicle sense distintiu ambiental, sinó que també s'han substituït alguns vehicles amb etiqueta groga, encara que aquests no tenen la circulació restringida".

Made with Flourish


Sobre la possible limitació de circulació de vehicles amb distintiu ambiental groc (vehicles tant de benzina com de dièsel matriculats a partir del 2005), Conill declara que no és una decisió "que estigui sobre la taula". "La pandèmia va obligar-nos a prendre un seguit de moratòries per donar més marge a les mesures abans que s'apliquessin. La finalització de les darreres moratòries van ser els de vehicles pesants a finals de l'any passat i les d'autobusos al juny d'aquest any", afegeix.

Made with Flourish

Made with Flourish


El 21 de maig de l'any passat, el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar la llei 7/2021, anomenada "Llei de Canvi Climàtic i de Transició Energética". Aquesta jurisprudència, entre altres objectius proposats a l'Acord de París, obliga tots els municipis de més de cinquanta mil habitants i els de més de vint mil que tinguin problemes amb la qualitat de l'aire a instal·lar una zona de baixes emissions pròpia durant el 2023.

Made with Flourish


El director de Servei de Mobilitat Sostenible de l'AMB recorda que la ZBE Rondes de Barcelona no és l'única a Catalunya, sinó que a Sant Cugat i a Sant Joan Despí tenen ja la seva pròpia.

"Una mostra del futur nou desplegament de zones de baixes emissions és que el Ministeri de Mobilitat, Transport i Agenda Urbana ha tret convocatòries d'ajudes de fons destinades a subvencionar la instal·lació de noves ZBE a ajuntaments metropolitans. Des de l'AMB i l'experiència dels ajuntaments dins de la ZBE, com Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat o Cornellà, estem ajudant totes aquestes altres ciutats perquè posin en marxa les seves respectives zones de baixes emissions", finalitza.

diaridebarcelona

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat