Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ

Anesdor i AECA-ITV estimen que un 54% de les motocicletes circula amb la ITV caducada

Comparteix a la teva xarxa social preferida:
El 54% de les motocicletes circula amb la inspecció tècnica de el vehicle (ITV) caducada, segons estimacions de l'Associació Espanyola d'Entitats Col·laboradores de l'Administració en la Inspecció Tècnica del Vehicle (AECA-ITV) i de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes (Anesdor).

Així ho han assenyalat aquest dimecres en una roda de premsa conjunta, on han posat en valor la importància que les motos i els ciclomotors també passin la ITV i han analitzat els defectes més freqüents que solen tenir.

"Les motocicletes són els vehicles amb major percentatge d'absentisme a la ITV. Dades prèvies a la pandèmia s'adonaven que el 42,5% de les motos circulava amb la inspecció tècnica caducada. Una xifra que ha augmentat en l'actualitat amb una estimació , pendent de dades oficials, d'un 54% ", han lamentat.

Entre altres dades, un 22% de les motocicletes són rebutjades en la primera inspecció, si bé en la segona inspecció aquesta dada es redueix fins a un 1,3%. És a dir, el 97% de les motocicletes superen la ITV.

En el cas de les motocicletes, els sistemes en els quals més defectes es detecten a la ITV i que requereixen la seva comprovació novament abans de la seva posada en circulació són l'enllumenat i la senyalització, present en un 35,7% de les fallades, així com el condicionament exterior, carrosseria i xassís, en un 18,5%, i les emissions contaminants, en un 12,3%.

Per la seva banda, en ciclomotors, el major percentatge de defectes greus i molt greus detectats en la ITV es dóna en l'enllumenat i la senyalització, arribant a el 27,2%, seguit de l'acondicionament exterior, carrosseria i xassís, en un 18,5 %, i de el capítol dels frens, en un 10,5%.

"Garantir el correcte funcionament de tots els seus components és un factor essencial per millorar la seguretat de les motocicletes, per això és tan important la inspecció tècnica obligatòria. Inspeccions que cobren major rellevància en el cas del nostre país a l'comptar amb un parc de motocicletes molt antic. Xifres oficials parlen que el 49% de les motos que circulen per les nostres carreteres tenen una antiguitat de 16,4 anys ", han lamentat Anesdor i AECA-ITV.

Tot això tenint en compte que al almenys un 9% dels motoristes morts en l'últim any viatjava en una moto sense la ITV a el dia, mentre que d'una altra 7% es desconeix l'estat de la seva inspecció tècnica. Així mateix, el 10% dels ciclomotors i motos implicats en accidents greus entre 2017 i 2019 tenia la ITV caducada.

ep
Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat