Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCASTELLÀCATALÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • 6.000 KMS A L'ANY, LA MAJORIA EN TRAJECTES DE MENYS DE 40 KMS

6.000 KMS A L'ANY, LA MAJORIA EN TRAJECTES DE MENYS DE 40 KMS

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Els trajectes entre 20 i 40 km són els més habituals. Només dos de cada deu motoristes recorren més de 10.000 km a l'any.

Gairebé sis de cada 10 motoristes asseguren fer servir el voral en cas d'embús per un nucli urbà

El 44% dels enquestats creuen que les infraestructures a Espanya són perilloses i el 66% que l'asfalt no és adequat



Menys quilòmetres a l'any, distàncies més curtes i amb moto de carretera. Aquestes podrien ser tres de les característiques que millor resumeixen el motorista, segons l'Estudi de Mobilitat a Moto 2022, que ha publicat motos.net juntament amb Anesdor.

Segons aquest informe anual, el comprador de moto és principalment d'alta cilindrada: set de cada deu tenen una moto de carretera, mentre que el 19% apunta tenir un scooter i un 12% assenyala que té una moto off road. De tots, només el 16% sol portar acompanyant habitualment.

La majoria (42%) afirma utilitzar la moto cada dia, encara que aquest percentatge ha caigut sis punts respecte a un any enrere. Per contra, ha augmentat la proporció de motoristes que afirmen utilitzar aquest tipus de vehicle només ocasionalment, que ha passat del 25% registrat l'any passat al 32% actualment.

Pel que fa als motius principals d'ús de la moto, aquests es mantenen pràcticament invariables respecte a l'any passat, amb un 78% de conductors que utilitzen la moto per raons d'oci i turisme, un 50% que ho fa per anar i tornar del treball o del centre destudis i un 9% restant per dur a terme la seva feina.

Si mirem el quilometratge, l'any passat es van recórrer de mitjana 5.960 km, una mica menys que l'any anterior, quan es va sobrepassar la barrera dels 6.000 km. Set de cada deu motociclistes recorren entre 2.000 i 10.000 km, dos de cada deu fan més de 10.000 km i únicament un de cada deu fa servir la moto per fer menys de 2.000 km anuals. La combinació entre ciutat i carretera continua sent la prioritària per a un 63% d'enquestats.

Els trajectes curts –entre 20 i 40 minuts– són els més habituals per al 35% dels conductors de motos. El 22% fan recorreguts de menys de 20 minuts (quatre punts més que l'any passat) i un 27%, de més d'una hora (tres punts menys que l'any passat).

ELS GUARDARRAILS

Els motoristes continuen centrant les queixes en l'estat de l'asfalt i els guarda-rails. El 66% creu que el manteniment actual de l'asfalt de la ciutat per on circula de manera habitual no és adequat. D'altra banda, el 90% considera que el nombre de barreres de seguretat amb sistema de protecció per a motoristes no és l'adequat. A més, un 44% pensa que les infraestructures actuals per circular són perilloses, molt per sobre d'altres factors com ara la meteorologia adversa, que només preocupa el 9% dels enquestats.

Pel que fa a les maniobres més arriscades, el 51% opina que aproximar-se a una cruïlla és la més perillosa, el 27%, traçar una corba, i el 22%, avançar un vehicle.

L'estudi ofereix a més altres dades interessants com que gairebé sis de cada deu (56%) motoristes reconeixen haver fet servir el voral en cas d'embús en haver entrat en una població. Només tres de cada deu afirma que no ho fa, argumentant, en primer lloc, que no és legal i, en segon lloc, que és perillós.

MOTOSHARING CREIXENT
Per la seva banda, el motosharing guanya adeptes i sobretot coneixement. El 47% dels enquestats reconeixen saber què és aquest model de moto compartida, davant del 39% de l'any passat. Són 8 punts més en només dotze mesos, cosa que confirma l'interès creixent per aquest model, encara que els percentatges d'utilització real encara són minoritaris, amb només un 10% d'usuaris de serveis de sharing, un 1% de lloguer per dies i un 1% de rènting per períodes superiors.

L'estudi també destaca que el 58% dels usuaris no estan conformes amb les restriccions ambientals que s'apliquen a la moto. Tot i això, aquesta xifra ha caigut 7 punts respecte a l'any passat, quan el percentatge de persones que no estaven d'acord amb aquestes restriccions era del 65%. En el mateix sentit, cal destacar que només un 26% dels conductors de moto no coneixen les restriccions de mobilitat per motius ambientals.

anesdor

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat